
Work on the future continuing
Is the model railway a toy or an activity for well-off railway fans of mature years wanting to create an intact world? Or is it both, because play is always a temporary flight from reality? What is certain is that the model railway began its career at the start of the 20th century as a toy railway. Many people would like the model railway to be back where it started, because they fear the market will bleed to death for want of new blood.
The fact is that the market has been very turbulent over the last five years, and the days of “production orgies” are a thing of the distant past. The market is getting smaller but there is a bigger variety of niches. On the other hand, we see Europe’s leading association of model railway retailers registering stable sales in 2009, and the first half-year of 2010 was positive for the industry.
All just a question of price?
The shocks to the market were nevertheless conducive to a reorientation, which finds expression in the ongoing price discussions and the demand to close once and for all the gap between the wooden track railway and the “professional” railway. However, even in the 1960s, the model railway was not a bargain toy, which makes the argument relative. Thus, today you find at the top of the scale high-end models aimed at affluent customers and at the bottom of the scale companies offering cheaper and simple models. Both strategies can bring success.
In between are brands with premium and standard products that target both people playing with model railways as toys and those operating their model railway authentically, and offer “subsidized” starter packs to encourage the younger generation to take up the hobby.
Technology that inspires
The model railway is the flat-screen industry of the toy sector. Just as entertainment electronics with 3D-TV now wants to usher in the home cinema of the future – the flat screen having barely replaced the tube – so various model railway manufacturers consistently position themselves in the forefront of what is technically achievable. On occasion, this has weird results, with one manufacturer developing an engine from the inside to the outside in order to accommodate all the innovative functions of his decoder but without having to sacrifice any details. These high-end products appeal above all to the small clientele of techno-savvy operators of model railways who demand maximum authenticity and play value – and are willing to pay a few euros more for their hobby.
The locomotive sound, smoke generator, changing lights, and the sound of driving and braking have all been state of the art for years. The next stage of digital control now means you can have noise specific to situations, like on curves and crossing the points, and digitally opening doors, and it makes possible diesel locos with steam emitted from the cylinders, which raises the hobby to an ever higher level.
This trend has brought forth a growing interest in the 0-gauge. This size has a big advantage: you don’t have to use a magnifying glass or reading glasses to examine all the detail. Whether or how the accessories industry will react to this development remains to be seen.
The prices for the entrance passes
One-day pass
Presale (no more available) € 17,00
Ticket office € 23,00
Permanent pass
Presale (no more available) € 35,00
Ticket office € 49,00
Traduzione da Inglese verso Italiano
I lavori per il futuro continua
È il modello ferroviario un giocattolo o una attività per gli appassionati della ferrovia benestanti di età matura che vogliono creare un mondo intatto? O è entrambi, perché giocare è sempre una fuga temporanea dalla realtà? Ciò che è certo è che la ferrovia modello ha iniziato la sua carriera all'inizio del 20 ° secolo come ferrovia giocattolo. Molta gente vorrebbe che il modellismo ferroviario di essere di nuovo dove è nato, perché temono il mercato si sanguinare a morte per mancanza di sangue nuovo.
Il fatto è che il mercato è stato molto turbolento negli ultimi cinque anni, e le giornate di "orge produzione" sono un ricordo del lontano passato. Il mercato diventa sempre più piccolo, ma c'è una più grande varietà di nicchie. D'altra parte, vediamo l'associazione leader in Europa dei rivenditori modellismo ferroviario registrare vendite stabili nel 2009, e il primo semestre del 2010 è stato positivo per l'industria.
Tutti solo una questione di prezzo?
Gli shock per il mercato sono stati comunque favorevole a un riorientamento, che trova espressione nelle discussioni dei prezzi in corso e la richiesta di chiudere una volta per tutte il divario tra la ferrovia pista in legno e la ferrovia "professionale". Tuttavia, anche nel 1960, la ferrovia modello non era un giocattolo affare, il che rende l'argomento relativo. Così, oggi si trova in cima alla scala dei modelli high-end destinate a clienti facoltosi e in fondo alla scala delle società che offrono modelli più economici e semplici. Entrambe le strategie possono portare al successo.
In mezzo ci sono le marche con prodotti premium e standard che l'obiettivo sia persone che giocano con le ferrovie modello come giocattoli e quelli che operano il loro modello autenticamente ferroviaria, e di offrire "agevolati" starter pack per incoraggiare i giovani a raccogliere la hobby.
Tecnologia che ispira
La ferrovia modello è l'industria a schermo piatto del settore giocattolo. Proprio come l'elettronica di intrattenimento con 3D-TV ora vuole inaugurare l'home cinema del futuro - lo schermo piatto con appena sostituito il tubo - in modo da vari produttori di modellismo ferroviario costantemente si posiziona in prima linea di ciò che è tecnicamente realizzabile. A volte, questo ha strani risultati, con un unico costruttore in via di sviluppo un motore dall'interno verso l'esterno al fine di accogliere tutte le funzioni innovative del suo decoder, ma senza dover sacrificare i dettagli. Questi prodotti high-end appello soprattutto alla clientela ristretta di operatori tecno-savvy del modellismo ferroviario che richiedono la massima autenticità e giocare valore - e sono disposti a pagare qualche euro in più per il loro hobby.
Il suono della locomotiva, il generatore di fumo, luci cangianti, e il suono di guida e la frenata sono stati tutti stato dell'arte per anni. La fase successiva del controllo digitale significa che ora è possibile avere rumore specifico alle situazioni, come nelle curve e attraversando i punti, e digitalmente apertura delle porte, e rende possibile locomotive diesel con il vapore emesso da bombole, che solleva l'hobby di una sempre maggiore di livello.
Questa tendenza ha portato avanti un crescente interesse per il calibro-0. Questa dimensione ha un grande vantaggio: non devi usare una lente d'ingrandimento o di occhiali da lettura per esaminare tutti i dettagli. Se e come il settore accessori reagisce a questo sviluppo resta da vedere.